måndag 21 mars 2011

Det finns inga ursäkter, eller?

Jag har fått lära mig från försäljningschefer, allra helst i USA, att det inte finns några ursäkter.....  Här sitter jag själv med ursäkter....Köpte in rejält med kläder innan det kinesiska nyåret då våra fabriker stänger ner....I nästan två månader fick vi inte in något nytt!!  Det vi hade köpt in till lager var vårkläder,  kortärmade klänningar och tunna blusar...
Här hemma i Sverige var det kallt och snö på marken.  Butikerna ville helt enkelt inte köpa vårkläder....



Idag, har jag frågat mig själv,  kommer jag med ursäkter?  Hursom, har inte haft tid att agera på långsiktiga mål idag då kortsiktigt den här veckan måste pengar börja rulla in..... Räknat ihop värdet på mitt lager.  Kan jag sälja rubbet denna vecka kan jag få den här maskinen att överleva.....Har en plan A och har en plan B.....

Har också kollat mode, kollat modebloggar, nätshoppar etc... försökt skaffa mig en fingertoppkänsla vad som kan vara kommersiellt under kommande månader. Sedan satt vi oss ner och gjorde inköp från London.  Maxiklänningar, linnen, blusar.... Har jag tur kan vi få in varorna redan på måndag, plåta, nyhetsbrev, försäljning och prospektering!!!  Så kan maskinen leva vidare......Har även tänkt ut en mer långsiktig plan för att expandera.  Det kommer krävas en hel del arbete, disciplin och strategi...energin ska finnas där med i mixen!!   För det finns väl inga ursäkter, eller? ;)

Lägger upp låten med Petter....Snart nog ska jag kunna spela den med gott samvete...
Det går bra nu!!  :)


Kram på er och fin eftermiddag!! :)

2 kommentarer:

  1. Håller tummar o tår för att det ska gå bra för dig! Och jag vet att det gör det. Du är superduktig!!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Kraam och tusen tack!! Idag (förutom det som hände med Rachel skruttan, i mitt senaste inlägg) Det var så fint väder och solen strålade så jag frågade Peter, har vi inte en flaska rosé gömd någonstans? Jepp! Det hade vi!! :) Så blev två glas rosé på altanen, funderade att jag ska ha kvar vårt företag såklart!!:) men mitt xtra jobb kommer inte bli kommersiellt penningamässigt...Helst vill jag kunna hjälpa och göra en impakt med människor, så söker jobb inom sådant där jag kan känna att jag tillför något värdefullt till någon annan och berikar någons liv! Kraam!!

    SvaraRadera