lördag 19 mars 2011

Himlen e blå....och du är så..."vulnerable"

http://www.youtube.com/watch?v=gkAmtO_dKDA

Lägger upp en status:  "Himlen e blå, solen skiner, tar en kopp latte på verandan......"

En minut, fem minuter senare.....ingen har gjort tummen upp.....man börjar känna sig som...fan!!  usch va pinsamt...måste varit dåligt det jag skrev...ingen gjorde tummen upp...kan jag ta bort?  deleta!! bort bort bort...men det meeed är ju så pinsamt...då ser ju "alla" att jag tyckte det var dåligt...kanske de undrar om jag var onykter...jaaaa  hahaha!!! Så går samtalen vidare....inombords...

Samma status  " Himlen e blå, solen skiner......etc....
fem minuter....en tumme upp en kommentar:  fan!! så skönt!!  love you!!!
Mår helt plötsligt lite bra....fan!! någon tyckte ju om det jag skrev...fan..schyyst, måste vara ok!! :)  Dagen e räddad!!

Status igen :  "Himlen e blå.....
Åtta tummen upp och fyra kommentarer.   SM eller djävla världsguld...pust!!!!  Fan!!! De gillade min status...nu mår jag världsbäst!!!  love love love you!!!   Awesome day to you all!! hugs and kisses!!! :))))

Snacka om hur "vulnerable" , känsliga vi är....för god och dålig eller ingen kritik alls...
Varför kan vi inte må bra när vi bara gör det som vi själva känner är bra....varför behöva andras tyckande?  Andras tyckande som för det mesta gör att vi ändå bara mår sämre...

Läxa,  bry dig inte, och försök inte få andra människors omdömen om dig!  Skapa ditt eget istället!!

3 kommentarer:

  1. Vad skönt att hitta dig här! Vill ju inte vara utan dina "tokiga" skriverier! :-)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Kram vännen!!!
    Så glad du hittade hit!! :)
    Nu känner jag mig inte ensam längre!!! :)
    puss!

    SvaraRadera
  3. Nädå, du är inte ensam! Jag finns ju!

    Kramen

    SvaraRadera