tisdag 22 mars 2011

Power of love & writing....and what does fb have to do with it all?

Oj! Så många timmar på fb jag skrivit!!    Och jag älskar fb, det är givet!!  Undrar om jag klokare blivit? ;)   Ärligt!!  Jag älskar interaktionen med människor!! Det är nog det bästa jag vet!!
Så varför gå ur fb då kan man undra?   Finns lika många anledningar som det finns prickar på en perfekt dalmatin!!



En av anledningarna är att jag vill känna efter....Skriver jag korta små inlägg för att få bekräftelse?.....eller skriver jag för att jag älskar att skriva!!!?   Eller skriver jag för att det här är mitt sätt att umgås?  Rätt och slätt, kanske fb ÄR just mitt perfekta sätt att umgås?  Varför får det inte vara så enkelt? ....Varför ska det alltid finnas en massa fb kritiker?  Men!  Riktiga vänner består ändå!!  Och det är jag mycket glad och tacksam över!!  Nu får jag öva upp mina färdigheter att faktiskt träffas på en fika, ringa på mobilen och såklart har vi ju mailen kvar ;) 

Däremot behövde jag tid för mina egna tankar ett tag...jag drog mig medvetet ut för att vara mindre social..  Jag har tackat nej till ca 37 inbjudningar till fester och event under våren ... Utan fb behöver jag inte känna mig skyldig att tacka nej för då är det så mycket svårare att hitta mig..;) 

Så!! Jag vet inte om tiden utan fb sparar mig någon tid till annat än att fortsätta skriva...( och samtidigt få veta vilka mina "riktiga" vänner är! )  Verkar som jag gillar det, verkar som ett behov så jag fortsätter.... Har börjat skriva i några dokument...syftet kanske helt okänt...  En idé har jag så bra....vi får se vad det blir utav det en da!! :)) 

Helst och allra  helst,  " language of love"  Allt vi behöver!!  psst..hittade ingen låt "language of love"  Så lägger upp "The power of love" istället! Så fin!! :)  



Kram på er, gokväll och länge leve språket, skrivandet, kärlekens kraft (power of love) och vår gemenskap!! Älskar er!!


2 kommentarer:

  1. Jag gillar fb, så jag blir nog kvar där. Känner stor gemenskap med flera av fb-vännerna. Men visst hänger man mycket framför datorn.

    Jättesnygga kläder i förra inlägget. Hoppas att du kan fortsätta med ditt företag.

    Lillstumpan är väl inte allt för ledsen? Det finns så mycket skoj som hon kan vara med på. Hon har nog samma energi som sin häftiga mamma!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Åhh tack!! Nu såg jag ditt fina inlägg!!
    Jag med känner gemenskap med mina fb vänner!! :)
    Lillstumpan mår mycket bättre idag!! :) Hon har ju såå många kompisar och så har hon ju sin supersöta pojkvän Eddie här!!! :) Hihi, hon har energi minsann..tom. mamma blir trött ibland..;) Kraam!!!

    SvaraRadera