måndag 21 mars 2011

Re-invent yourself!!

Gomorron måndag!!

Tänker på vad jag en 43 årig kvinna har gemensamt eller kan ha gemensamt med Madonna, hon har gjort det varje år!!   Christina Aguilera och  t.o.m Britney Spears kom tillbaka efter skandaler...Och självaste lady Gaga.... Jag är i gott sällskap!!
Vad har vi gemensamt?   Re-invent yourself!!!  =  Uppfinna sig själv på nytt!! :)

Idag på morgonkvisten har jag fått ett nytt jobb!!   Kanske det inte betalar så bra till en början men självaste Mark Zuckerberg, grundaren av FB tjänade inte heller några pengar i början.... Så nu har jag fått anställning som business manager, promotions & marketing manager och får till och med sköta jobbet som make-up artist..;)   åt självaste Eleonor!!!   Kanske jag behöver en tour manager också och någon som sköter ekonomiavdelningen...annars så känns det ganska så kompetent! :) 

Cause I'm a


Fighter!!

Har ju re-invented mig själv några gånger minst....packade en väska slutet -80 tal, över Atlanten till NYC....jobbade som ett gnu, målmedvetet,  körde mina fina bilar till slut, köpte mig ett hus och jobbade slutligen inom ett av världens främsta IT företag...

Packade väskan efter 15 år där och flyttade till en liten stad i Sverige för det såg så vackert ut på vykorten....Jobbade inom export där, tog hand om hela sydasien

Träffade en ny man, tog en chans och flyttade till Stockholm,  fick jobb utan att söka, en headhunter ringde mig och arbetade som Key Account Manager med några av Sveriges största företag....

Startade AB inom mode för några år sedan, levt ett drägligt liv och sitter fortfarande som VD ...... 

Så!!!  Re-invention, att Uppfinna mig själv på nytt är jag nästan världsmästare i.....Det ska bli spännande även för mig själv att se vad jag hittar på!!!  Man vet liksom aldrig med mig...  Nu har jag iallafall mina "medarbetare" på plats och jag kan lova de ska få arbeta hårt åt mig..;)) 

Cause I was



born this way!!! :))

Love you!!!!





2 kommentarer:

  1. Bra jobbat!! Tror du är en framgångsmänniska, så du halkar säkert in på nåt spännande spår igen.

    Låt gubbe o ungar ta hand om dig, så du får kraft o styrka.

    Kim blev glad över din hälsning.

    Kramkram

    SvaraRadera
  2. Tack vännen min!!
    Hihi..om motorn slutar fungera så stannar maskinen..;) Jag ska nog driva på man och ungar ett tag till sedan ska jag ligga i en solstol heela juli;) Kraam!! :)

    SvaraRadera