tisdag 22 mars 2011

Gud har en ÄNNU bättre plan för dig älskling!!!

Min kära dotter  Rachel (9 år) och jag har  väntat runt brevlådan varje dag i över en  månad nu.  För en månad sedan sökte hon in till Kulturama Grundskola med start årskurs fyra....

Det var antagningsprov, sång, intervju och en timmes dans....  Vi visste konkurrensen var stenhård.  Men jag trodde ändå Rachel hade en god chans på sin enorma utstrålning och energi...Samtidigt har jag liksom sagt till henne hela tiden att det är 500 sökande, varav endast 75 elever kommer in... 

Rachel med gitarren på Kulturama här



Idag kom äntligen det "efterlängtade" brevet från Kulturama....  Jag öppnade det snabbt.
Hon kom inte in....  Funderade hela dagen hur jag skulle berätta den tråkiga nyheten för henne.   Nu har vi gråtit, jag försöker peppa!   Det finns en ÄNNU bättre plan för dig älskling!!  Du ska få se en dag!!!  Gud har en ÄNNU bättre plan för dig!!  Jag lovar!!

Rachel gråter, mamma gråter, tårarna flödar och hon säger om och om "jag vet inte vad jag ska göra"   Lilla gumman....livet....är inte alltid helt lätt..(Jag vet ju inte heller vad jag ska göra..förstår precis!!) Men att konkurrensen ska behöva börjas så tidigt i en människas liv känns inget vidare....Ska vi inte kunna ta tillvara på alla barns drömmar, glädje och kreativitet!!!  Jag tycker det är synd och skam att förneka dem det!!

Här är en av låtarna hon sökte in till Kulturama med, min älskade skrutta!!!



Kram från en gråtande  mor... och kom ihåg:  Gud har en ÄNNU bättre plan för dig!!

Kärlek kärlek!!!

3 kommentarer:

  1. Men lilla söta Rachel, vad ledsen jag blir. :-(

    Visst är det bedrövligt att barn ska slås ut så tidigt. Det gäller ju även inom idrotten. Tänk så många talanger som aldrig får en vettig chans.

    Men det är ju inte kört för Rachel. Det kommer att finnas massor med möjligheter.
    Och jag tror att det är en mening med allt som sker. Det kommer att visa sig att det finns en mening med detta också.

    Krama henne hårt!

    SvaraRadera
  2. Jag tänker precis som du!! :)
    En dag kommer hon säga "tack o lov jag inte kom in på Kulturama för då skulle jag inte vara här/hittat det här nu" DET är vad jag hoppas på!!
    Har kramat henne nästan hela kvällen och nu ska hon få en extra stor kram från dig!! :))

    SvaraRadera
  3. ps. Imorgon ska jag öppna ett konto åt henne på filmcafeet!! :) Där får man chans vara statist eller vara med i barnprogram och sånt!! :)

    SvaraRadera